Natuur – rijk Elewijt: wandelpad (11km)

scannen0001Een prachtige zonnige zondag. Ik heb er de lentekriebels van gekregen. In de tuin staan de sneeuwklokjes in bloei en de kornoeljeboom draagt fijne gele bloempjes. Ik heb enkele takjes gesnoeid en in een vaas in de woonkamer gezet. Ook de hazelaar staat volop in bloei. Deze namiddag daarom meteen besloten om een lange wandeling te maken (11 km volgens de bordjes). Ik heb mijn stappenteller ingesteld maar ‘precies’ werken die toestelletjesimm013_13 niet, vrees ik. In elk geval een deugddoende wandeling. Je moet in deze tijd van het jaar wel gewapend zijn met rubberlaarzen want het pad is op vele plaatsen tamelijk drassig. Mooie plekjes zijn het Lindenhof in de Steentjesstraat, de dreef achter het sportcomplex van Elewijt, de meanderende Barebeek achter de basisschool De Regenboog, het bankje in Bulsom langs dezelfde Barebeek naast een weide vol koeien uit de Schotse Highlands (Gallowayrunderen). Op het gemeentehuis van Zemst is een brochuurtje van deze wandeling verkrijgbaar.

Auteur: Blauwkruikje

Master of Germanic Philology - KULeuven - Belgium - Nature, fiction, theater, poetry, philosophy and art lover. Photo: Ostend (B) - Japanese Deep Sea Garden

Geef een reactie

